- Med fornyelse og oppgradering av hele nyttekjøretøysortimentet, kan vi fastslå at vi nå har det bredeste og beste nyttekjøretøyprogrammet vi noensinne har hatt sier Johnny Løvli. Foto: Ford

Til tross for sin kompakte størrelse er det ikke gjort noen inngrep i karosseriet for å tilpasse varerommet etter norske myndigheters varebilkrav.

Nye Transit Courier er en sikker varebil med blant annet seks kollisjonsputer og en rekke ESP-funksjoner som bakkestartassistanse, antispinn, stabilitetskontroll, veltebegrenser, tilhengerstabilisator, nødbremseassistanse og nødbremsvarsling som standard.

Euro NCAP tester ikke varebiler, men som en personbil er Courier tildelt 4 stjerner av Euro NCAP, noe som gjør den til den sikreste bilen i dette segmentet.

Courier leveres med DAB+ radio som standard. Det er ytterligere mulighet for å bestille kommunikasjonssystemet SYNC med nødhjelpsassistanse - som automatisk ringer opp nærmeste nødhjelpssentral og forteller at uhell har oppstått og hvor bilen befinner seg. I tillegg kan det bestilles ryggekamera, navigasjon og automatisk klimaanlegg. Nye Courier leveres også med et sort vindu i skilleveggen og vindu bak som standard, samt mulighet for vindu i 2. og 3. rad for optimal sikt i et urbant miljø.

0,39 liter per mil

Transit Courier tilbys med effektive Duratorq dieselmotorer som leverer klassens laveste forbruk med 0,39 liter/mil og et CO2-utslipp på kun 100 gram/km. Den er også tilgjengelig med Fords prisbelønte 1.0-liters Ecoboostmotor - som nå tre år på rad har blitt tildelt prisen for Årets Internasjonale Motor.

- Med fornyelse og oppgradering av hele nyttekjøretøysortimentet, kan vi fastslå at vi nå har det bredeste og beste nyttekjøretøyprogrammet vi noensinne har hatt sier salgssjef for nyttekjøretøy hos Ford Motor Norge, Johnny Løvli.

- Vi føler oss derfor overbeviste om at den salgsveksten vi har hatt de siste månedene vil fortsette, også med tanke på at vi nå etablerer mange nye Transit-sentre med spesialisering innen nyttekjøretøy legger han til.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!