- Fordelene med K2 Link er at vi digitaliserer hele ordreflyten og fjerner de manuelle momentene, noe som sparer tid samtidig som vi kvalitetssikrer ordreinformasjonen, sier produktsjef Johan Frisk i Fleet 101.

K2 Link

Med K2 Link kan transportselskaper håndtere

  • Ordreinformasjon
  • Fraktstatus (track & trace)
  • Tillegg og endringer
  • Elektronisk kvitterings håndtering
  • Transportpriser

Ifølge produktsjef Johan Frisk i Fleet 101 er K2 Link en funksjon som kan sammenlignes med Facebook. Transportselskaper som benytter selskapets transportplanleggingssystem K2 kan med K2 Link enkelt koble sammen sine systemer og ordreflyt med andre selskaper som også benytter K2.

- Transportbedriften sender enkelt en «venneforespørsel», og dersom denne aksepteres av den andre bedriften kan de starte og sende ordreinformasjon, ordrestatus og annen sendingsspesifikk informasjon direkte mellom hverandres systemer, forteller Johan Frisk.

Uten ekstra kostnader

Fleet 101 har over 130 transportorganisasjoner i Norden som kunder og mange av disse samarbeider og utveksler informasjon og transporter med hverandre.

- Å kople sammen og sende informasjon mellom ulike systemer er egentlig ikke unikt. Før løste vi dette ved å skape ulike EDI-integrasjoner for våre kunder, fra case til case. Det som er nytt med K2 Link er at brukerne selv raskt og enkelt gjør dette arbeidet uten innblanding fra oss eller andre leverandører, og uten ekstra kostnader, sier Frisk.

Med funksjonen K2 Link hevder han at Fleet 101 nå åpner opp et nettverk av transportselskaper som enkelt kan samarbeide med hverandre.

- Fordelene er naturligvis at vi digitaliserer hele ordreflyten og fjerner de manuelle momentene, noe som sparer tid samtidig som vi kvalitetssikrer ordreinformasjonen. Vi minimerer helt enkelt feilkildene, poengterer Frisk.

I løpet av kort tid vil selskapet også lansere en funksjon hvor transportører som ikke har K2 enkelt kan integreres med sine samarbeidspartnere via K2 Link.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!