23948sdkhjf

DAF slo alle rekorder i fjor: Størst på tunge trekkvogner i Europa

Størst på tunge trekkvogner i EuropaDAF Trucks styrket sin posisjon ytterligere i det europeiske lastebilmarkedet i fjor. Selskapet er nå den nest største produsenten av tunge lastebiler i EU + Norge ...

Størst på tunge trekkvogner i Europa

DAF Trucks styrket sin posisjon ytterligere i det europeiske lastebilmarkedet i fjor. Selskapet er nå den nest største produsenten av tunge lastebiler i EU + Norge og Sveits og den ledende produsenten av trekkvogner i samme marked.

Med en markedsandel på 16 prosent styrket DAF sin posisjon i det tunge lastebilsegmentet i Europa i fjor. DAF er nå det nest største lastebilmerket i Europa og er markedsleder i Nederland, Belgia, Storbritannia, Polen, Tsjekkia og Ungarn. DAF er dessuten det største importmerket i Tyskland.

Med en markedsandel på 19,1 prosent er DAF også nummer én i trekkvognmarkedet i Europa.

DAFs markedsandel i vektklassene 6 til 16 tonn økte fra 9 prosent i 2011 til 11.5 prosent i 2012, også det en ny rekord for merket.

ATe godt mottatt

Ron Bonsen, styremedlem i DAF Trucks NV og øverste ansvarlige for markedsføring og salg, sier at de er stolte over å befeste sin posisjon som Europas ledende trekkvognprodusent.

- At vi samtidig har tatt steget opp til å være nummer to totalt i tungbilsegmentet i Europa viser tydelig hvor høyt våre kunder verdsetter våre produkter, legger han til.

Bonsen forteller at DAF har fått svært gode tilbakemeldinger fra kundene på ATe-kjøretøy - lastebiler hvor drivstofføkonomi og lavest mulige driftskostnader er satt i høysetet (Advanced Transport Efficiency).

- DAFs suksess er også et resultat av vår profesjonelle forhandlerorganisasjon og vårt brede produktspekter, mener Bonsen.

DAF har over 1.000 forhandlere og servicepunkter i Europa, samt produksjonsanlegg i Eindhoven i Holland, Westerlo i Belgia og Leyland i Storbritannia. DAF Trucks NV er et datterselskap av Amerikanske PACCAR Inc., en av verdens største produsenter av tyngre lastebiler.

www.logistikk-ledelse.no © 2013

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078