Salgsansvarlig Øyvind Nicolaysen hos Volvo Truck Center Drammen sier at det hører med til sjeldenhetene at de leverer ti biler på en gang, og i hvert fall ti biler og hengere som i dette tilfellet.

Bilene er skreddersydd fra Volvo Truck Center i Drammen i nært samarbeid Stein Inge Eriksen som er daglig leder i Kaare Mortensen Oslo/Akershus AS. I følge Nicolaisen er de spekket med det nyeste og beste innen teknikk, sikkerhet og komfort. Påbygget på bilene og trippelkjerrene er levert av Maur Bilpåbygg AS i Svelvik.

De ti bilene er Volvo FH 540 6x4 med 26 tonns luft tandem. De har 540 hk Euro 6-motorer med partikkelfilter som står i kombinasjon med I-Shift 12-trinns automatisert girkasse og har i tillegg Volvo Engine Brake (VEB+), retarder og navreduksjon. Førerhuset står ikke tilbake for den komforten langtransportbilene har. Påbygget er Maur G07 Goldstar med 11 kbm dumperkasse med eksosoppvarmet bunn og luftstyrt VBG 795 hengerfeste. Hengerne er 3-akslede Maur trippelkjerrer med samme dumperkasse som på bilen.

Mer konkurransedyktige

Kaare Mortensen Oslo/Akershus AS ble startet i 2007, og har til nå leid inn all transport fra BAT for oppdragene sine.

- Vi er veldig fornøyd med Kai Roger Larsen og Torfinn Brenna hos BAT, men ønsket nå å bygge opp vår egen flåte med biler for blant annet å være mer synlige i markedet og på byggeplassene, og det gjør vi absolutt med de ti nye bilene, sier daglig leder i Kaare Mortensen Oslo/Akershus AS, Stein Inge Eriksen.

- Den viktigste grunnen er dog at vi ønsker å sitte igjen med bedre fortjeneste på oppdragene og dermed kunne være mer konkurransedyktig. Transport står for cirka en tredjedel av omsetningen vår, så det sier seg selv at det er en betydelig strategisk investering for oss. Vi kan jo i utgangspunktet ikke så mye om lastebiler i seg selv, men gjennom samarbeid med Øyvind Nicolaysen på Volvo Truck Center Drammen fikk vi god innføring i kvalitet, sikkerhet, økonomi og drift av bilene som gjorde at valget falt på Volvo.

www.logistikk-ledelse.no © 2014

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!