CargoNet er svært glad for endelig å ha avtalen i havn, og den er svært viktig for vår videre utvikling, uttaler administrerende direktør Arne Fosen i CargoNet. © Knut Bry

Avtalen omfatter jernbanetransport av trailere, containere og vekselflak på alle CargoNets strekninger og inkluderer også leveranse av tilhørende terminaltjenester. Posten har ytterligere opsjon på forlenging av avtalen med tre år. CargoNets leveringsevne og Postens behov vil være styrende for den årlige omsetningen.

Posten opprettholder med dette sin posisjon som CargoNets største kunde, og partene skal i avtaleperioden jobbe i et nært samarbeid for å videreutvikle løsningene.

 

Viktig

– CargoNet er svært glad for endelig å ha avtalen i havn, og den er svært viktig for vår videre utvikling, uttaler administrerende direktør Arne Fosen i CargoNet. – Posten har de siste årene økt sin bruk av jernbane betydelig, og CargoNets tilbud passer godt inn i deres miljøstrategi. Etter at investeringsnivået i norsk jernbane har tatt seg kraftig opp de siste årene begynner vi nå å få en god utvikling på togenes punktlighet.

 

På riktig spor

At Posten og Bring velger CargoNet er ifølge Fosen en anerkjennelse på at CargoNet er i stand til å levere et produkt med god kvalitet og funksjonalitet, god kundeservice og riktige tider samt tilgjengelighet.

Tidligere i måneden uttalte Fosen til VG at selskapet for første gang siden 2007 kommer til å levere et positivt resultat.

– Vi hadde et driftsresultat i fjor på minus 92 millioner, mens vi i år kommer til å klare minst 25 millioner, sa Fosen.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!