Fleet 101 utvikler og markedsfører transport-administrasjonssystemet K2 som i dag benyttes av flere enn 160 kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Estland.

Mattias Samuelsson, ansvarlig for Norge ved selskapets hovedkontor i Stockholm, ser et stort potensiale på det norske markedet hvor de får stadig flere brukere. Som en følge av dette har Fleet 101 både ansatt to nye personer og etablert det norske datterselskapet Fleet 101 AS har kontor i nærheten av Skedsmokorset.

Kurér satser

Kurér AS i Kongsvinger er en av de siste nye kundene til Fleet 101. Kurér ble etablert som et budbilfirma, men tilbyr i dag både skreddersydde kundeløsninger og systemtransport i form av faste godsruter som dekker en betydelig del av Østlandet med Halden, Kongsberg og Lillehammer som ytterpunkter.

– Med K2 får vi et moderne system som er tilpasset vår virksomhet, og til markedets krav, sier daglig leder Pål Ringstad.

Han forteller at de har benyttet et eldre TMS, men i takt med at kundekravene øker på blant annet sporbarhet, gods-scanning og EDI-integrasjoner er det viktig for selskapet at systemet videreutvikles løpende og ikke hindrer dem i utviklingen.

- Enkel prismodell

Kurér kommer til å benytte Fleet 101 K2 til ordrehåndtering, trafikkledelse, prissetting, fakturering og avregning. Utover dette så benyttes også kundeweb der kunder kan bestille transport, få status informasjon om sine sendinger via track&trace, skrive ut fraktdokumenter, beregne priser og laste ned statistikk. I systeminstallasjonen benyttes også et antall ulike EDI-integrasjoner mot kunder og leverandører. Dette inkluderer både ordre, status, faktura, avregning og priskalkyler. Utover dette kommer Kurér til å benytte K2 Mobile App for mobilordrehåndtering og posisjonering.

– Med K2 får vi et system for hele virksomhet en vår. Det har dessuten en enkel prismodell der vi betaler for systemet som en tjeneste der det ikke tilkommer noen fremtidige ubehagelige overraskelser.

Kurér ble etablert som et budbilfirma, men tilbyr i dag både skreddersydde kundeløsninger og systemtransport i form av faste godsruter som dekker en betydelig del av Østlandet. © Kurér

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!