Elektronisk turtallsregulering og andre forbedringer i drivlinjen har medført at drivstofforbruket er redusert med rundt ti prosent i forhold til forrige modell. Foto: Kalmar

Pålitelig, førerfokusert design, ergonomisk kabin, forbedret effektivitet i drivlinjen og modulbasert konstruksjon for optimal drift og reduserte levetidskostnader. Slik karakteriserer Kalmar selv sin nye T2 terminaltraktor som er øremerket for de europeiske markedene.

Med nær 60 års erfaring og over 65.000 produserte terminaltraktorer, hevder produsenten at den nye T2 har gener som gjør den godt egnet til å jobbe i de tøffeste miljøer, enten det er snakk om på travle distribusjonsterminaler eller i tyngre havnedrift.

 

Optimalisert operasjonell ytelse

– De viktigste egenskapene til den nye T2 er reduserte kostnader og optimaliserte operasjonelle ytelser og fleksibilitet, sier Chris Booth, Vice President, Terminal Tractors hos Kalmar.

Kabinen byr på høy ergonomi og god sikt i tillegg til at den er godt støyisolert og ROPS- og FOPS-godkjent (Roll Over Protection System og Falling Object Protection System).

Den enkle adkomsten til kabinen og den store plattformen bak denne hevdes å bidra til rask av- og påkobling av tilhenger som igjen bidrar til økt produktivitet og reduserte driftskostnader.

Elektronisk turtallsregulering og andre forbedringer i drivlinjen har medført at drivstofforbruket er redusert med rundt ti prosent i forhold til forrige modell. Ifølge Kalmar fører dette til en gjennomsnittlig drivstoffbesparelse på over 4.000 euro per traktor i året.

Servicepaneler sikrer enkel tilgang til nøkkelkomponenter og slitedeler. På den måten reduseres nedetid i forbindelse med service i tillegg til at føreren kan utføre daglige kontroller raskt og effektivt.

Kombinasjonen av en modulbasert konstruksjon og en fleksibel produksjon gjør at Kalmar T2 enkelt kan skreddersys til den enkelte kundes behov.

T2 leveres med en garanti på to år eller 4.000 timer. Foto: Kalmar

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!