23948sdkhjf

Populær røyskatt

Nylig ble KAMAG Wiesel rangeringsmaskin nr. 1.000 overlevert. Røyskatten blir også stadig mer utbredt her i landet.

KAMAG Wiesel er et multikjøretøy som kan håndtere alle typer vekselflak. Ved hjelp av den hevbare svingskiven kan maskinen også flytte semitrailere, og blir den utstyrt med et ordinært hengerfeste er den også godt egnet til å trekke tilhengere. Produsenten har et nært samarbeid med Mercedes-Benz. Wiesel er utstyrt med et standard Atego førerhus med all den førerkomforten og gode ergonomien det byr på.

Økende popularitet i Norge

Her i landet er det Brubakken AS som representerer KAMAG. Etter at samarbeidet ble etablert i 2013 har selskapet levert KAMAG Wiesel til både Coop Norge Handel, DHL, Bring og ikke minst til IPS (Industripartner Skandinavia) som er den klart største brukeren av maskinen i dag. IPS foretar intern rangering på terminalene til PostNord på Alfaset og Langhus og har i løpet av inneværende fått overlevert seks slike rangeringsmaskiner.

Produktsjef Gordon Lindseth i Brubakken opplyser at alle maskinene har identiske spesifikasjoner som ble utarbeidet sammen med IPS, hvilket gjør internt bytte av sjåfører enklere. Han legger til at service og vedlikehold blir utført av Brubakkens avdeling på Lørenskog.

Markedsleder i Europa

KAMAG Transporttechnik GmbH ble etablert i 1969 og har siden 2004 vært en del av TII Group (Transporter Industry International). Wiesel rangeringsmaskin nr. 1.000, som er blitt levert under KAMAG – TII Sales, ble nylig tatt i bruk av Rieck Logistik-Gruppe i Berlin som gjennom mange år har vært en trofast bruker av denne maskintypen.

KAMAG Wiesel er den klart mest utbredte rangeringsmaskinen i Europa. Ifølge produsenten opplever kundene Wiesel som en maskin med stor fleksibilitet og lite problemer (nedetid) selv under de tøffeste bruksforhold.

Takket være hydrostatdriften krever Wiesel lite vedlikehold og har serviceintervaller på 1.000 timer.

– Dette sammen med lavt drivstofforbruk gjør at KAMAG Wiesel er et viktig element innen effektiv intern transport, hevder Lindseth.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078