23948sdkhjf

Brubakken fikk det som de ønsket: UniCarriers brandes som TCM i Norge

– Vi er veldig godt fornøyd med at UniCarriers-produktene vil bli brandet som TCM her i landet, fastslår salgs- og markedsdirektør Alf Runar Frydenlund i Brubakken AS.

I 2011 ble UniCarriers Group etablert gjennom sammenslåingen av de tre truckmerkene Nissan, Atlet og TCM. Senest i september i fjor ble det på et internasjonalt pressearrangement slått fast at alle merkene fra og med april i år skulle brandes som UniCarriers.

Her i landet har Brubakken representert Nissan og TCM i en årrekke. Selskapet har også i flere år tilbudt Atlets interntrucker, brandet som Nissan. Helt siden UniCarriers ble etablert har det imidlertid vært klart at Nissan-navnet aldri skulle videreføres på trucker.

Beslutningen fra hovedkontoret i Tokyo om å samle seg om UniCarriers-navnet ble dårlig mottatt i flere av de landene der UniCarriers egne datterselskaper står svakere enn deres frittstående distributører. I tillegg til blant annet England og Italia, gjaldt dette også Norge. For å beholde et godt fotfeste over alt, kunne rett og slett ikke UniCarriers kimse av distributørene som hadde opparbeidet seg gode markedsposisjoner.

Gule TCM i både Norge og i Sverige

Salgs- og markedsdirektør Alf Runar Frydenlund i Brubakken legger ikke skjul på at det har vært usikkert for mange hvordan fremtiden ville bli.

– Vi har imidlertid vært helt trygge på at vi har hatt tillit hos UniCarriers gjennom den posisjonen vi har hatt på det norske markedet de siste ti, femten årene. Vi er veldig godt fornøyd med at UniCarriers-produktene nå vil bli brandet som TCM her i landet og ikke minst at vårt datterselskap i Sverige har blitt importør av TCM. Det er svært viktig for Brubakkens strategi at vi fremstår som like i Norge og i Sverige, sier Frydenlund.

Både Brubakken og UniCarriers Norway har ved flere anledninger fremhevet at de lever godt side om side i Norge, og i mange tilfeller mer støtter og utfyller hverandre fremfor å krige om kundene.

Godt fornøyd med produktserien

Frydenlund forteller at han er rimelig godt fornøyd med dagens produktutvalg. I tillegg til en bred og moderne range av lagertrucker fra den tidligere Atletfabrikken i Mölnlycke utenfor Göteborg har det også skjedd mye på motvektsprogrammet den siste tiden. Spesielt fremhever han den nye serien fra 6 til 10 tonn. Til denne utvikles det nå en helt ny FLK-hytte som han håper er klar tidlig på høsten. Frydenlund fremhever også og fordelene ved at produksjonen av mellomsegmentet fra 3,5 til 5 tonn nå er flyttet fra Japan til Europa.

Han er svært glad for at all usikkerhet nå er borte og er ikke engstelig for hvordan markedet vil reagere.

– Forholdet Nissan Atlet har sakte, men sikkert blitt innarbeidet gjennom en årrekke. I tillegg har Brubakken representert TCM i mer enn ti år. Derfor blir det lett å forklare kundene at produktene er de samme. Vi er overbevist om at Brubakken som leverandør teller langt mer for kundene enn merket på trucken, avslutter Alf Runar Frydenlund.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.14