Kasper Svenningsen, General Manager for DFDS Logistics i Norge, er svært fornøyd med det nye oppsettet.

– Vi har nå et forbedret produkt å tilby kundene våre med økt fokus på seilingsplanen. Det at vi kan levere varer så nær opp til helgen til våre tyske terminaler, og levere last på mandager i Osloregionen gjør virkelig en forskjell, sier han.

 

Containere, papir og annen last

Ruten betjenes av Lysvik Seaways, et container/sideportskip på drøye 7.400 bruttotonn som kan laste alt fra 20 til 45 fots containere og alle størrelser av tank- og bulkcontainere. Skipet kan også laste papirruller, bygningsmaterialer, palletert break bulk, RDF/ SRF, skogsprodukter og prosjektlaster.

 

Ekstra tid til ekstra service

Lysvik Seaways har tre ukentlige avganger mellom havnene.

– Det er en fleksibel seilingsplan med ekstra tid på tirsdager i Oslofjorden. Da vil vi ha anledning til å håndtere ekstra anløp for våre kunder. Dette inkluderer spot last i alle Oslofjordens havner, eller prosjektlaster som trenger å leveres til en spesifikk havn eller terminal, opplyser Svenningsen.

 

Seilingsplan

Oslo:  Ankomst: mandag kl.07:00 – Avgang: tirsdag kl. 11:00

Halden: Ankomst: tirsdag kl. 17:00 – Avgang: onsdag kl. 17:00

Bremerhaven: Ankomst: torsdag kl. 22:00 – Avgang: fredag kl. 02:00

Hamburg: Ankomst: fredag kl. 11:00 – Avgang: fredag kl. 23:00

 

DFDS Logistics vil tilby sine dør-til-dør tjenester via ruten, noe som sikrer en direkte flyt av varer helt fra produksjonssted og til leveringsadressen. Foto: DFDS

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!