Implenia er i full gang med arbeidet på entreprisen K11 for bygging av ny E39 sør for Bergen.

Prosjektet omfatter tunnelsprenging av flere tunneler, og Lemminkäinen kommer derfor til å gjøre tilpasninger når det gjelder asfalteringen.

- Vi har virkelig lagt oss i selen for å få denne kontrakten, og er svært glade for at Implenia valgte oss. En viktig kontrakt for selskapet og vår avdeling i Bergen. Nå ser vi fram til å starte arbeidet, sier Åsbjørn Skrettingland, regionsjef for Lemminkäinen Norges Region Vest.

De neste fire årene

Prosjektet vil for Lemminkäinens del pågå de neste tre til fire årene, men starter allerede nå med å legge de første tonnene.

- Vi kommer til å bruke såkalt lavtemperaturasfalt når vi legger i tunnelene. Denne typen asfalt holder lavere temperatur ved utlegging, noe som gjør at det blir mindre damp og røyk, og bedre sikt og arbeidsforhold for alle som jobber i tunnelene, sier Skrettingland.

- Vi begynner arbeidet med asfaltering av omkjøringsveier og annet areal som trengs i prosjektgjennomføringen, før vi deretter gyver løs på legging av tre asfaltlag på den nybygde strekningen, avslutter Skrettingland i en pressemelding.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!