- Majoriteten av det vi selger er ferdig på fabrikk, forteller Mr. Anleggsbiler, Vidar Lehne i Norsk Scania. © Fredrik Saugstad

Dumperkonseptet til Scania har flere fordeler, ikke bare pris og leveringstid.

Født anleggsbil

Det at bilen er født som anleggsbil er en klar fordel i følge Vidar Lehne, segmentansvarlig anleggsbiler i Norsk Scania.

"Hele" bilen er å finne i en og samme delekatalog, da blir det lettere i forhold til deler og vedlikehold og det er langt lettere å planlegge byggetider.

Enklere

For kunden er det også et og samme sted man henvender seg i forhold til garantier.

Tre fjerdedeler

For Norsk Scania utgjør de fabrikkferdige anleggsbilene omtrent tre fjerdedeler av dumperbilsalget.

Og det er ingen hemmelighet at påbygget kommer fra Istrail (kassa og hjelperamma).

Bilene kommer med parabelfjæring, men kan leveres med alle motorer.

Fire forskjellige dumperkasser leveres som standard, 11,3 eller 11,8 kubikkmeter er to av valgene. 1,05 eller 1,10 meter høyde innvendig kasse er to andre alternativer.

 

 

 

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!