- Det er to store nyheter her som blir viktig for oss, sier Arne Tvenge til Anleggsmagasinet under pressekonferansen på Bauma i München.

- For det første at Hydrodrive, altså vår forhjulsdrift, kan kombineres med automatisert giring, Tipmatic.

Hittil har man måttet akseptere manuell giring, og det har mange sjåfører gjort, fordi de ser så stor nytteverdi i det.

- Den andre nyheten vi er glad for er markedets antagelig letteste betongchassis.

I dette segmentet teller jo hvert kilo nyttelast. Det har MAN fått til med et nyutviklet tandemaggregat.

MAN-standen er ellers fylt av en rekke barske biler. Vi nevner en ekstremdumper myntet på det uregulerte verdensmarkedet. Her er det bare å fylle til det renner over.

Et nyutviklet tandemaggregat gir et langt lettere betongchassis. © Haaon Førde

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!