Tunnelen på 1190 meter med portaler, har hatt varierende fjellkvalitet.

Store fyllinger

Massene har blitt brukte i veganlegget gjennom Stordalen, for det meste i de store fyllingene som ligger langs den nye veiparsellen.

To tunneler

Fra før har entreprenøren fullført den kortere Bakkatunnelen. Her er det nå i bygging portaler. Det samme er på gang i Stordalstunnelen. Videre blir det grøfting gjennom de to tunnelene og vannsikring av tak og veier. Senere kommer elektroentreprenøren.

Kruse Smith

Kruse Smith har hovedentreprisen for E134 Stordalen, med flere underentreprenører for masseflytting under tunneldrivinga.

Elektroentreprenør blir Kvinnherad elektro.

Ferdig om et år

Prosjektet skal åpnes for trafikk høsten 2015.

Tunnelmassene har stort sett blitt brukt til fyllingene langs den nye veistrekningen. Foto: Geir Brekke

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!