Det ser naturstridig ut. Men Tatra kommer frem. Så ble da også sjåfør og medeier i bedriften, Einar Gullesen, tidligere Norgesmester i rally cross - første gang han forsøkte.

Og Tatra Norge stilte opp. Vi fant en sti inn i skogen som de kanskje kunne kjøre inn. Men neida. Det var for pinglete, synes de. Dermed lagde de like godt en liten vei selv, de.

Les også: Historien om hvordan Tatra Norge fikk agenturet.

- Vi lager faktisk vei på denne måten nå, forteller de. Den norske importøren er også entreprenør og lager ofte veier frem til blant annet hytter på fjellet.

- Tidligere lagde vi veien til hytta, men nå kjører vi helt frem og lager vei fra hytta istedet. Det sparer enormt med masse, forteller Tatra-folket før de tar en kort oppvisning.

Tatra garanterer faktisk at du kommer opp en 45 % stigning med fullt lass uten problemer.

- Det lukter ikke eksos etter en Tatra, det lukter nyslått skog, oppsummerte kollega Frode Tellevik etter forestillingen. Han har et poeng der.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!