SV300 har en operativ vekt på 3,76 tonn og kan løfte 1,3 tonn.

10 kompakte modeller, syv bremsestyrte og tre beltegående Case-modeller har fått mer motor- og hydraulisk kraft, økt produktivitet og lavere utslipp.

19 prosent sterkere

SR160, på 2,5 tonn, erstatter SR150, en av Case sine bestselgere. Den nye modellen får større og renere motor og det blir lovet 15 prosent økt motoreffekt og 19 prosent økt hydraulisk kraft. Motoren holder Tier 4 Final eller Steg IV-utslippsstandard, har 60 turboladde hestekrefter. SR160 skal også levere 27 prosent økt brytekraft i forhold til forgjengeren.

2,2 liter med steg IIIB

Den mindre SR130 har nå en 2,2-liters Steg IIIB-motor på 49 hestekrefter som bruker CEGR-teknologi uten andre filtre. I mellomklassen tilbys SV185 og SR175 har begge Steg IV-motor med common-rail-teknologi med elektronisk kontroll, og som yter respektive 60 og 67 hestekrefter. De bruker DOC-system som tilfredsstiller Steg IV.

90-hester med common-rail

SR250, SV300, TR320 og TV380 bruker alle en 90-hesters turboladet motor med common-rail teknologi, eksos resirkulering og dieselpartikkelfilter gjør at disse tilfredsstiller Steg IIIB.

Større hytte

Alle modellene har fått en førerhytte som er 25 prosent bredere enn tidligere modeller, de har også avfjæret førersete med varme i setet som ekstrautstyr. Case sine bremsestyrte kompaktlastere produseres fortsatt i Wichita, Kansas i USA.

Alt skal føres i Norge

A-K Anleggsmaskiner planlegger å selge hele produktutvalget til Case på det norske markedet.

Den beltegående kompaktlasteren TR320 tilfredsstiller Steg IIIB med sin turboladde common-rail-motor på 90 hestekrefter. © ALDO FERRERO

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!