Mesta tar snart i bruk fire nye hjulgravere av typen Cat M313D+.

Maskinflåten som er bestilt består av fire Cat 930K hjullastere, fire hjulgravere av typen Cat M313D+ og to Cat 140M3 AWD veihøvler.

- De nye hjullasterne som skal leveres er ultimate for veivedlikehold, sier produktsjef Dagfinn Sand.

- Med unik trinnløs hydrostatisk transmisjon som gjør at fører kan kjøre turtall på motor uavhengig av fremdriftshastighet, blir kjøring med for eksempel kantklipper en lek. Maskinen har et supert førermiljø, og med et lydnivå i hytta på bare 66dB blir det ikke bedre, uttaler produksjefen.

Økt salg

Markedsdirektør Espen Paulseth forteller at Pon Equipment er svært fornøyde med at Mesta valgte Pon som leverandør, og fastslår at salget av hjulgraveren M313D+ har nærmest skutt i været siste året.

- Bakgrunnen for denne markedssuksessen er nok at kundene er svært fornøyd med egenskapene til D-serien. God trekkraft, spakstyring, høy hastighet kombinert med presis og sterk hydraulikk og Ride Controll (bomdemping) gjør dette til en meget behagelig og anvendelig maskin. Mye utstyr er standard og førermiljøet gjør at dette er en svært så lønnsom investering både for lommeboka og for arbeidsmiljøet, sier Paulseth.

Veihøvlene som skal leveres er i følge Pon Equipment markedets mest avanserte og er i tillegg Accugrade Ready, såkalt ARO. Dette innebærer at hydraulikk og styresystem er klargjort for plug-and-play maskinstyring fra fabrikken.

Arbeidsmiljø

Mesta har lagt ned mye arbeid i optimalisering av sikkerhet og arbeidsmiljø og involverer derfor ansatte i kjøpsprosessen. Innkjøpsleder Dagfinn Jørgensen og innkjøpsdirektør Paul Robert Rotevatn signerte avtalen med Pon på onsdag 14. mai. Morten Lier, key account manager, har ledet arbeidet fra Pon Equipments side.

To av de ti Cat-maskinene Mesta har kjøpt av Pon Equipment er veihøvelen 140M3 AWD.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!