AnleggsMagasinet fikk vite det allerede ved juletider i fjor, men først nå går Isuzu-importøren ut med nyheten om deres D-Max nå kan bestilles med tillatt maksimal tilhengervekt på 3,5 tonn.

Anleggssektoren er allerede flittige brukere av den japanske pickupen, nå kan de altså bestille den med 200 kilo ekstra tillatt vekt på henger med brems.

Trekkapasitet, tilhenger med brems pickuper:

Ford Ranger:3350 kg

Volkswagen Amarok (m/automatgear): 3500 kg

Nissan Navara: 3000 kg

Toyota Hilux: 2800 kg

I 2013 havnet D-Max på tredjeplass med 679 registerte eksemplarer, bak Toyota Hilux og Volkswagen Amarok.

4000 i Norge

Isuzu Pick Up hadde Norgespremiere i november 2007, og siden da har det blitt registrert over 4000 Isuzu i Norge. Markedsandelen i Pick Up segmentet har årlig ligget på mellom 20 og 25%.

Flere oppgraderinger

Det er flere oppgraderinger som nå blir tillgjengelige.

Skinnseter

Exclusive pakken er oppgradert med nye mørkegrå skinnseter, og er tilgjengelig på alle varianter.

Exclusive pakke Extended cab

Tidligere var kun Double Cab tilgjengelig med utstyrsutgaven, Exclusive.

Extended cab (kort hytte og langt plan) er nå også tilgjengelig i Exclusive. Denne utstyrspakken inneholder skinnseter, stigtrinn, automatisk klima, rattbetjening av radio, elektrisk justering av førersete og alarm.

Pristillegg for denne pakken er kun kr 10 000,- Extended Cab leveres også med skjult bakdør ("hidden door").

Biler har nå ankommet landet. Så Isuzu-importøren kan friste med rask levering av biler med 3.5 tonn tilhengervekt.

Samme pris

RSA har valgt å beholde prisen. Det vil si rimeligste modell koster veil 319 900,- (270 761 eks mva). Topputgaven double cab, automatgir, exclusive pakke og 3.5 tonn tilhengervekt koster

veil kr 369 900,- inkl mva.

Allerede en salgssuksess- D-Max er allerede populær i anleggsbransjen. Nå kan den fri til de som vil trekke ytterligere 200 kilo på hengeren.

D-Max fortsetter å kjempe om pickup-tronen med mer tilgjengelig utstyr og økt tilhengerkapasitet.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!