Motoren yter 66 kW/ 89 hk ved 2200 o/min og i forhold til tidligere modell er drivstofforbruket redusert med opp til 20 %. Drivstoffreduksjonen kommer som et resultat av flere faktorer, blant annet nyeste generasjon HST gearkasse og ny motorkontrollteknologi.

Doseren har to arbeidsinnstillinger - økonomi (E) og kraft (P). Økonomiprogrammet brukes under normale forhold, planering osv. hvor hastighet og kraft tilpasses best mulig drivstofføkonomi.

I P prioriteres kraft foran drivstofføkonomi og er for eksempel beregnet for bruk under ripping og dosing i motbakke.

Doseren er utstyrt med et nytt designet PAT (power angle tilt) doserblad. Dette skal bidra til god utrulling av masse og produktivitetsøkning.

Komatsu D37PX.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!