I dette tilfellet har Volkswagen valgt hobby for deg. Heretter skal du drive med gokarts.

Korbonfinish og godt med røde detaljer preger interiøret.

Drivlinja er hyllevare fra Volkswagen, så her er det lov å håpe på produksjon i fremtiden.

Ingenting å si på sidestøtten på disse setene. Perfekt til ekspresslevering av rørdeler til anlegget?

22-tommers felger, skjermbreddere, skjørter og difuser bak. Baklyktene er også ekstra mørke.

Dette er nemlig bare et konsept, men det er da lov å håpe at noen tyske menn i dress kommer frem til at mange nok har lyst til å fly lavt nedover Autobahn i en tyskbygget pickup.

600 Newtonmeter

Vi klarer ikke bare å legge bort tanken på å få prøvekjøre denne. Under panseret har Volkswagen-folkene fått plass til deres 3-liters V6 TDI med 268 hestekrefter og 600 Newtonmeter med dreiemoment.

Commercial Consept

Det er Volkswagen Commercial Vehicles som har tatt frem denne ombygde Single Caben og de valgte å vise den frem på hjemmebane.

For på den årlige GTI-samlingen ved innsjøen Wörthersee i Østerrike med rundt 200.000(!!) besøkende rullet den hvite værstingen frem til alles overraskelse.

Kjent drivlinje

Gearkassa er den samme som allerede sitter i topputgaven av Amarok, en automat med åtte trinn. Fremdriften er permanent 4Motion, så drivlinja er hyllevare fra Volkswagen.

Så her er det lov å håpe på produksjon i fremtiden i en form eller en annen.

Senket 8 centimeter

Kraften blir overført til den fete gummien som er brettet rundt de 22 tommer store alufelger som får plass inne i de ekstra brede hjulbuene. Videre er firehjulstrekkeren senket med 8 centimeter.

Baklyktene er sotet og lenger ned på bakenden finner vi en diffuser i karbonfiber. Og selv om sistnevnte kanskje er litt i overkant, er det utvilsomt stilig.

Rødt, svart og hvitt

Også interiøret har fått en skikkelig hårete oppjustering med rødt, svart og hvitt som gjennomgangsfarger. Lydsystemet er også bygget om med blant annet en 500 watts subwoofer.

For øvrig er konseptet tatt frem for de som driver med gokarts med plass til selve karten med oppbevaringsrom under for å frakte deler, verktøy og utstyr.

Smarte verktøykasser trekkes ut under det lille lasteplanet.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!