Maskinen er bygget på samme lesten som forgjengeren, men den har fått ny og romslig hytte, nytt interiør, bedre førerstol, og oppgradert hydraulikksystem. Den største nyheten på maskinen er den helt nye Steg IIIB-motoren som imøtekommer de nyeste utslippskravene. Motoren og et nytt økonomiprogram, skal i følge produsenten gi et redusert drivstoff forbruk på hele 18 %.

Maskinene leveres standard med blant annet air-condition., doble proporsjonale kretser for tilleggshydraulikk, justering av fløde på tilleggshydraulikk, tyverisikring, auto idle og automatisk nedgiring på beltedrift.

Den norske Kubota-importøren Hymax, viser frem den nye 8-tonneren på MEFA i Stavanger, 7. -9. juni.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!