Hæhre-delegasjonen på Bauma teller 23 personer. Her ser vi (fra venstre) Thomas Jonsebråten, Frank Ole Sørensen, Albert Kr. Hæhre og Tore Hansen.

Dumperne skal leveres til sommeren og skal blant annet settes i drift på anlegget langs Mjøsa og i Sokna.

- Vi valgte Volvo-dumperne av flere årsaker. De er de eneste som leverer dumpere med denne typen fjæring, dumperkassene er fire kubikkmeter større enn tilsvarende dumpere fra andre leverandører og Volvos verdensomspennende nettverk gjorde at de 14 Moxy-dumperne ble solgt ut av landet, forteller Albert Kr. Hæhre, da vi møter han på Volvo-standen under avtaleinngåelsen.

- Vi er veldig fornøyd med at Hæhre har vist oss tilliten om levering av de 14 dumperne, sier David Kristianslund, markedssjef Volvo Maskin.

Fagansvarlig dumpere hos Hæhre, Thomas Jonsebråten, vil tilbringe mye tid på Volvo-fabrikken i tiden fremover. Han har ansvaret for at dumperne bygges i henhold til spesifikasjonene selskapet ønsker, men det er ikke store endringene som skal gjøres i forhold til standardmaskinen. En av Hæhre-tilpassingene er innsvesing av mer stål i baklemmen.

- Med serviceavtalen vi har med Volvo, kan jeg ha full fokus på oppfølging av sjåførene, sier Jonsebråten. I følge Albert Kr. Hæhre er Jonsebråten blant dem som har mest kunnskap om dumpere i Norge. Han er blant annet blitt brukt som konsulent i utviklingen av en dumper fra en kjent dumperprodusent.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!