Gjennom Uno-X Smøreoljes nye direkte og digitale plattform, kan maskinisten om bord eller bonden på treskeren bruke en smartphone til å nå alle tjenestene som tilbys. Ikke bare skal det øke effektiviteten hos brukeren, men det reduserer antallet henvendelser til Uno-X Smøreolje sitt kundesenter med 10.000 årlige oppringninger.

- Produktinformasjon, sikkerhetsdatablad, oppdatert informasjon, kontoutskrifter og liknende må i dag spesifiseres og sendes på mail, i tillegg til at ca. 70 prosent av kundene bestiller varer ved å ringe inn til kundeservice. Alt dette kan nå gjøres og hentes i mobilen. Skulle en ønske papirutskrift så sendes informasjonen bare til nærmeste pc og printer. Kontoutskriften eller andre spørsmål rundt reskontro kan en like enkelt hente på egen telefon, sier markedssjef i Uno-X Smøreolje, Eirik Strømnes.

Med en smartphone kan kunden bestille varer, samt ha all den informasjonen som behøves tilgjengelig uten å måtte sitte på kontoret.

Følger varene

Uno-X Smøreolje har også utviklet en "Track & Trace"-funksjon i løsningen som viser hvor varene befinner seg på transportruten. Kjøper man en ny maskin og har avtale hos Uno-X i forhold til smøreolje, kan et par trykk på oljekonverteren gi svaret på hvilken olje maskinen bruker.

Nye, integrerte QR-koder skal bistå bil- og transportkunder i "å hjelpe seg selv" når de står på utsalgssted og skal velge motoroljer fra Texaco. Man skanner QR-koden på produkthyllen. Da kommer bildet av en nummerplate opp, deretter tastes registreringsnummeret på kjøretøyet, og umiddelbart vises hvilken motorolje som egner seg best.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!