M-GX serien retter seg hovedsakelig mot landbruk, entreprenører og kommuner skriver produsenten i en pressemelding.

Den nye M110GX yter 109.5 hk og M135GX yter 135 hk. Motorene er i samsvar med Euro Stage IIIB, gjennom en kombinasjon av DPF (dieselpartikkelfilter) og EGR (eksosgass) som reduserer motorens utslipp.

Utstyrt med Kubota's nye "Intelli-Shift" girkasse, har M-GX serien åtte Power Shift gir i tre områder som gir totalt 24 forover og 24 bakover.

Den nye M-GX-serien har "Auto Mode" med automatisk giring for å maksimere ytelsen under varierende belastning eller terreng. I "Reisemodus", vil girene bli justert avhengig av veiforholdene og mengden av akselerasjon, oppover og nedoverbakke. I "Feltmodus", oppstår en totrinns nedgiring når tre-punkts løftet er hevet. "Feltmodus" minimerer også tap i PTO omdreininger når kraftuttaket er aktivert.

Svingradius på fire meter

M-GX serien har lang akselavstand som gir maksimal stabilitet og trekkraft. Det gir også manøvreringsevne og allsidigheten til kompakttraktorer ved bruk av Kubota's unike "Bi-Speed " styresystem. "Bi-Speed" er en standard funksjon som gjør at traktoren kan svinge raskt på trange plasser med lite skade på underlaget. De M-GX modellene kan oppnå en svingradius på kun fire meter!

Løfter 2,2 tonn

Kubota's originale frontlaster er integrert i designet av den nye M-GX serien. Joystickbetjeningen er plassert for å gi enkel betjening og ikke hindre sikten. Lasteren har en meget høy løftekapasitet på hele 2,2 tonn og leveres med Euro-8 hurtigkopling, 3 funksjonsventil og lastdemping.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!