Med bunn i 11 mm Hardox 450 har tippsemitraileren en egenvekt på 10.300 kg.

Istrail har tradisjon for å drive sitt produktutviklingsarbeid i nært samarbeid med utvalgte kunder. Den nye tippsemitraileren har gått i omfattende test hos anleggsfirmaet Alf Johansen AS, som har kommet med verdifulle innspill når det gjelder utførelse og tekniske løsninger. Nå er den nye semitraileren klar for markedet.

Den nye tippsemitraileren er utstyrt med vibrator og spraysystem i kassen for å forhindre fastfrysing av masse. Semitraileren har stabiliserende tippsylinder fra Nummi. Underside av kasse, sideskjold og hengerchassiset er rustbeskyttet med metallisering på lik linje med andre Istrail-produkter.

Metoden har vist seg meget holdbar mot rust, og Istrail gir derfor tre års rustgaranti. Med bunn i 11 mm Hardox 450 har tippsemitraileren en egenvekt på 10.300 kg. Det melder Istrail i en pressemelding.

Tippsemitraileren går etter en Mercedes-Benz Actros 3360 6x4 trekkvogn. Også den er oppbygd og utstyrt av Istrail.

Tilbakemelding fra sjåførene hos Alf Johansen går blant annet på at den nye tippsemitraileren er svært stabil ved kjøring på vei og under tipping.

Tippsemitraileren går etter en Mercedes-Benz Actros 3360 6x4 trekkvogn.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!