Nytt design med høyere hekk gjør at "kassebygging" på hekken blir unødvendig og en får et motorpanser i full bredde for bedre servicetilgang til motor og hydraulikksystemer

Pon melder at de nye maskinene har mye å by på og trekker spesielt frem lavt lydnivå, høy førerkomfort, samt overlegen helautomatisk styrt StegIIIB Cat ACERT-motorteknologi.

Optimalisert hydraulikk med blant annet regenerering på bomsylinder gir mindre tap av krefter som sammen med økte gravekrefter og løftekapasitet gir raskere syklustider og høyere dieseleffektivitet fortelles det i en pressemelding til AnleggsMagasinet.

Nytt design med høyere hekk gjør at "kassebygging" på hekken blir unødvendig og en får et motorpanser i full bredde for bedre servicetilgang til motor og hydraulikksystemer. Større dører på sidene gir også bedre tilgang til blant annet kjølere og hydraulikk.

- Vi har stor tro på E-serien sier markedsjef Espen Paulseth og segmentsjef bygg og anlegg, Knut Bøvre, med et særdeles stort smil om munnen. Designet har ifølge importøren vakt oppsikt blant kundene allerede.

E-serie gravemaskiner vil i 2012 dekke hele spekteret fra 3 tonn og opp til 55 tonn. Første halvdel av 2012 vil vi se 312E, 316E, 320E, 323E, 324E ,336E, 349E itillegg til 329E. De mindre maskinene vil dukke opp i andre halvdel av 2012.

Pon forteller at designet har vakt oppsikt. E-serie gravemaskiner vil i 2012 dekke hele spekteret fra 3 tonn og opptil 55 tonn.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!