- AutoMateriell er en av de ledende leverandørene av produkter til ettermarkedet, informerer Bielecki. Med deres kompetanse og produktportefølje står Hellanor AS nå enda sterkere rustet som totalleverandører til norske verksteder. AutoMateriell og Hellanor kompletterer hverandre perfekt for å etterleve vår strategi om å kunne utvikle et totalkonsept der vi kan tilby alt verkstedene trenger. Vi ser frem til å jobbe med en partner som har så lang og bred erfaring og know-how i verkstedbransjen og utstyrsmarkedet. På delemarkedet er eksos, støtdempere og det bilelektriske viktige områder som vi sammen blir bedre på, uttaler Bielecki.

Trond K. Johannessen, representant for aksjonærene, hilser oppkjøpet velkommen, og uttrykker sin glede over at Hellanor har kommet inn som eier.

- Aksjonærene er glade for at vi har funnet en løsning, hvor vi er sikre på at AS AutoMateriell og deres ansatte vil bli ledet av en sterk og bærekraftig organisasjon i positiv vekst. For oss som et familieeid selskap var det viktig å finne en ny eier med en klar strategi, hvor selskapet vil styres med de samme verdier og bedriftskultur som har gitt AS AutoMateriell den posisjonen selskapet har i markedet.

Jon Erik Ludvigsen, adm. dir. i AS AutoMateriell, ser også svært positivt på mulighetene som nå åpner seg ved det nye eierskapet.

- Vi er overbevist om at Hellanor er en perfekt partner for ytterligere styrking av den ledende posisjonen på verkstedsiden i det norske ettermarkedet. Her åpnes det for mange spennende muligheter for fremtiden, og den nye eierkonstellasjonen vil bli fordelaktig på leverandørsiden for alle.

Friedhelm Glormann, medlem av konsernstyret i Hella Aftermarket & SOE, samt styreleder i Nordic Forum Holding, hvor Hellanor er medlem, kommenterer avtalen slik:

- Samarbeidet som nå igangsettes mellom de to selskapene passer perfekt i vår strategi overfor våre partnere blant norske verksteder. I et marked som stadig søker å konsolidere, er det viktig for oss å kunne tilby ledende handelsløsninger til verkstedbransjen. Ved å kunne tilby et svært bredt reservedelsspekter, både på vare- og tjenestesiden, samt på utstyrssiden, er vårt mål å være best i klassen; hvor kundene har en bunnsolid partner som kan supplere alt fra ett sted i alle ledd av verdikjeden - på utstyr, deler og tjenester. Foruten de frie verkstedene og verkstedkjedene er bilforhandlerne og deres verksteder viktige målgrupper for begge selskaper.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!