Daglig leder Thomas Sjøvold sier "Vi får nesten daglig henvendelser fra kunder som har mistet, glemt eller ikke har tilgang til brukerveildeninger for produkter kjøpt av oss. Ved å innføre QR-koder på alle produkter vil vi sikre at våre kunder har tilgang til korrekt brukeveiledning på en enkel måte. Dette er både tidsbesparende for oss og våre kunder, samt sikrer at brukeren får korrekt dokumentasjon."

Du har det siste året helt sikkert sett mange av disse firkantede "strekkodene" på annonser, flyplasser og lignende. Som med det meste her i verden er alt enkelt å bruke om du kan det. Å skanne QR-koder er intet unntak.

Ved å laste ned en APP til din smarttelefon, vil telefonen bruke kameraet til å hente ut informasjonen som ligger i kodene og gi deg direkte tilgang til informasjon knyttet til koden.

Bruken av QR-koder vil gi Instant sine kunder en ekstra verdi i form av at man enkelt og sikkert har tilgang til brukerveiledningen ute i feltet.

Instant Norge vil fremdeles levere brukeveiledningene per e-mail og vanlig post, men ser for seg en sterk økning av brukerne vil gå over til å kunne laste ned veiledningene direkte til sine telefoner. Det tror vi de har rett i.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!