bC India er den første internasjonale messen for utstyr og maskiner til bygg- og anleggsbransjen som er blitt arrangert i India. 508 utstillere fra mer enn 30 land viste frem det nyeste innen maskiner og utstyr.

Stor pågang av utstillere førte til at messeområdet måtte utvides. Da messen åpnet på tirsdag var arealet økt til totalt ca 88.000 kvadratmeter. En oversikt fra arrangøren viser at 70 % av utstillerne var selskaper med hovedkontor i land utenfor India.

Messens internasjonale preg ble ytterligere forsterket ved at utstillere fra enkelte land gikk sammen om nasjonale paviljonger. Utstillere fra Australia, Kina, Finland, Frankrike, Tyskland, Italia, Korea, Spania og Storbritannia hadde hver sin paviljong på messeområdet.

For å tiltrekke seg det "riktige" publikumet, hadde arrangøren lagt opp til at alle besøkende skulle registrere seg på forhånd. De som ikke gjorde dette måtte betale inngangspenger for å komme inn på messeområdet.

Tilbakemeldinger fra utstillerne viser at dette var en god strategi, da det ble undertegnet mange salgskontrakter i løpet av de fire messedagene. Som et eksempel kan nevnes at Sandvik solgte 207 enheter i løpet av de første messedagene.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!