Det var Hans Petter Pedersen, eier og daglig leder i firmaet, som kunne motta bilen av avdelingsleder Harald Uhre ved Nordic Last og Buss sitt anlegg i Tromsø. Hans Petter Pedersen er tredje generasjon i firmaet som har Nord Norges største flåte av tippbiler. Firmaet holder til på Storsteinnes i Balsfjord kommune, nabokommunen til Tromsø.

Firmaet driver primært med masseforflytning, og kjøretøyparken domineres av lastebiler med akselkonfigurasjonen 8x4. Totalt har firmaet nå 23 lastebiler, hvorav en trekkvogn. Over halvparten av bilparken er Volvo, og Nordic Last og Buss skal i år levere totalt tre nye Volvo lastebiler. Bilene som skal leveres er to Volvo FMX 8x4, med 500 hk motor, mens en Volvo FH i 8x4-versjon ble levert tidligere i år.

- Bilene kjøres nokså mye i drift på lukkede anlegg, og i tunneler. Det er særlig her jeg mener Volvoene kommer til sin rett, sier daglig leder Hans Petter Pedersen.

Han kan fortelle at han de siste årene har forsøkt de fleste merker på markedet, og at han ikke ønsker å binde seg til ett eneste merke. Men av de senest leverte bilene har de aller fleste vært Volvo.

- Jeg mener Volvo er best på drivstofføkonomi, de har den beste gearkassa i I-Shift og jeg har gode erfaringer når det gjelder reklamasjoner, sier Pedersen i en pressemelding Volvo har sendt ut.

A. Pedersen og Sønn AS har en sunn økonomi og driver godt. Det har de gjort stort sett siden etableringen i 1946. Firmaet tar oppdrag over hele Nord-Norge, og har for tiden biler i arbeid i Tromsø, Indre Troms (et skytefelt for Forsvaret), Narvik med mer.

I motsetning til de fleste lastebilkunder, så monterer dette firmaet påbygg selv. Den nye Volvo FMX'en de nå tar i bruk får montert Sørling dumperkasse.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!