Selskapet står for importen av beltemaskiner fra 1,5 til 8 tonn, hjulgraver på 6,5 tonn og to modeller kompaktlastere, en på 2,5 og en på 3,5 tonn. Alle maskinene leveres med lyspakke, HK-feste og skuffe som standard.

- Vi solgte to maskiner på lørdag. Dette var salg til kunder som vi ikke har vært i kontakt med tidligere, sier en fornøyd Tore Jacobsen, da vi pratet med ham søndag formiddag. I tillegg til maskinene fra Hyundai stilte Avitec ut dumpere fra Bergmann, feiemaskiner og vibroplater på standen.

Dyrsku'n var premiere for Hyundai-agenturet, som både far og sønn Jacobsen venter seg mye av. Den første maskinen som landet i Norge før Dyrsku'n var en R16-9. Senere kom en R27-9 og en R55-9, R'en står for Robex, 9-tallet for den aller nyeste serien, som selsvagt tilfredstiller de nyeste utslippskravene. Produksjonen er også i gang på en 8-tonner og en 5-tonner, som vil være leveringsklare ved årsskiftet. - Vi har hatt en voldsom økning i omsetningen de siste årene og har investert overskuddet tilbake i firmaet. Vi har jo erfaring med å selge store Hyundai fra tidligere og ser veldig positivt på samarbeidet med den koreanske produsenten, sier Tore Jacobsen hos Avitec.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!