Ved å øke effekten har hydraulikken fått en raskere syklus i forhold til tidligere. - AF Gruppen har nylig fått overlevert to stykker. Dette er de to første som er levert i Norge, sier Stig Tore Sørum, Pon Equipment.

I tillegg til den oppgraderte hydraulikken, har hjullasteren fått nytt sete og samme type spaker som det er på de mindre hjullasterne.

De utvendige endringene er nesten ikke synlig, men maskinen har fått nye speilhus og litt annet design på lysutrustningen.

Hjullasterne til AF Gruppen har skuffe med sidetipp og brukes for tiden i tunnelen i forbindelse med E6-prosjektet Øyer-Tretten.

Sørum forteller at hjullasterne er forberedt for å kunne brukes med mannskapskurv i skuffa. Ustyret er montert, men foreløpig ikke i bruk.

Det består blant annet i at hydraulikken går saktere når mannskapskurven er i bruk, samt at det er mulig å stoppe maskinen fra kurven. Det er også lagt inn sperre slik at det ikke er mulig å tippe skuffen.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!