De irskproduserte tankene (Chieftain) kommer i tre størrelser, 980 liter, 1365 liter og 2250 liter. Tankene er sertifisert for diesel UN 1202 og parafin/kerosene UN 1223. Tankene kan også leveres i en utgave beregnet for høyoktan/flydrivstoff UN 1203 og JET-A1 UN 1863.

Tøffe forhold

ADR-tankene leveres kun som dobbelveggede og med innebygd skottvegg for å minimalisere ubalanse under transport. De er lakkert med to-komponent lakk for å tåle tøffe norske værforhold. ADR-tankene er komplette med 12V batteri med solcellepanel for drypplading av batteriet. Inkludert er også 12V pumpe, 4 m slange og telleverk med automatpistol. Tankene er utstyrt med et sterkt og solid 4 mm karosseri med kombinert låsbart pumpe- og verktøyskap. De to minste ADR-tankene leveres med standard 50 mm kulefeste, den største har forsterket kulefeste (50 mm) etter gjeldende regler. Videre har tankene en solid innfesting til understellet. Tankene er utstyrt med fire løftepunkter. Det sterke 2-akslede understellet sørger for en stabil transport og er også en betydelig stabiliserende faktor under rygging.

Nytt er også statiske tanker for stabling i høyden. Disse tankene leveres ADR-godkjente og er i samme størrelser som de transportable tankene, heter det i en pressemelding fra SK Produkter AS. Ved siden av å være en betydelig leverandør av dieseltanker til det norske markedet, leverer også SK Produkter AS borstål til entreprenører over hele landet.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!