TESS satser på å betjene det profesjonelle markedet for lette terrengkjøretøyer. Entreprenørbransjen er blinket ut som det viktigste markedet. Dette er en bransje TESS kjenner. 40 år med hydraulikkslanger og andre forsyninger har gitt solide kontakter og solid bransjekunnskap.

- Mange av våre kunder foretrekker å forholde seg til færrest mulige leverandører. Vi kan i dag levere svært mange varer som er etterspurt i entreprenørmarkedet, og det siste er at vi nå aktivt satser på lette terrengkjøretøyer av typen UTV eller ATV, forteller salgsansvarlig Egil Kløften i TESS Drammen.

Hæhre har valgt Yamaha Rhino 700, som er et toseters terrengkjøretøy med trepunkts sikkerhetsbelter, veltebøyle og vindskjerm. Kjøretøyet betegnes som UTV, og har lasteplan, parkeringsbrems, motorbrems, servostyring og uavhengig fjæring. Den tidligere verdenstoppen i endurorally, Gjermund Frostad, deltok under overleveringen som representant for Yamaha.

- De nye kjøretøyene skal brukes av formenn og anleggsledere på våre anlegg, forteller daglig leder Frank Ole Sørensen i Hæhre Maskinutleie AS.

Selskapet har ansvaret for alle maskin- og kjøretøyanskaffelser til Hæhre Gruppen. Sørensen nevner befaringer, inspeksjoner, utstikking og rask kontakt med andre personer i anlegget, som bruksområder. Hæhre har hittil brukt 6-hjuls ATV til samme formålet. De nye kjøretøyene fra TESS skal erstatte disse.

- UTVene fra TESS har flere fordeler. De har rattstyring, og er som å kjøre en liten bil. Personsikkerheten er bedre ivaretatt, og ikke minst kan føreren ha med seg en ekstra person som det er mulig å prate med under veis, sier Frank Ole Sørensen, som hittil har latt seg imponere av terrengegenskapene.

Hæhre vurderer å anskaffe flere UTVer, og har derfor tegnet opsjon med TESS på flere leveranser.

Foto: Gjermund Frostad fra Yamaha Norge (t.v.), daglig leder Frank Ole Sørensen i Hæhre Maskinutleie AS og salgsansvarlig for ATV/UTV, Egil Kløften fra TESS Drammen.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!