Over 2 km av Strindheimtunnelen blir drevet gjennom fjell, og dette er jobben Skanska nå skal gjøre i tillegg til store betongarbeider med blant annet et betongkryss i tre plan på Strindheim. Men at det var nettopp de som klarte å stikke av med den største jobben i prosjektet, var ingen overraskelse for dem. Nyheten står å lese på nettsidene til Statens vegvesen.

Anleggsleder Kai Morten Høyem har vært med på å bygge Marienborgtunnelen, som er en viktig del av Nordre avlastningsveg som åpnes for trafikk neste vår. Nå er han klar for å bygge den nyeste tunnelsatsningen i Trondheim.

- Det er klart vi gleder oss, sier Høyem til Statens vegvesen sine nettsider.

Konserndirektør Lars Olav Solbakken i Skanska Norge og regionvegsjef Berit Brendskag Lied hadde begge tatt turen til Lademoen i Trondheim for å få æren av å signere kontrakten. Det er ikke akkurat en liten kontrakt når summen på den stiplede linjen er 730 millioner kroner.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!