De laveste anbudene på hvert oppdrag lå mellom 12 og 16 millioner kroner.

Det mest kjente av de aktuelle prosjektene er Hardangerbrua. Her er alle de virkelig store kontraktene fordelt, men fremdeles gjenstår en del ikke ubetydelige leveranser. Den siste anbudsåpningen gjaldt levering av forankringsstag og plater for bærekabler pluss en del andre stålkonstruksjoner.

Det laveste anbudet ble gitt av det danske firmaet MT Højgaard, som har stålentreprisen på Hardangerbrua. Det er på 12,194 millioner kroner. Den eneste konkurrenten er HMR Husnes fra Kvinnherad som vil ha 14,633 millioner for leveransen.

Mellom Helleland og Skjebadalen i Eigersund kommune skal halvannen kilometer av E 39 utbedres. Hele strekningen får krabbefelt.

Vassbakk & Stol fra Sandnes ga det laveste anbudet, som er på 15,777 millioner kroner. Fem andre ga pris, men det er et langt sprang opp til T. Stangeland Maskin fra Stavanger som er på andreplass med 18,328 mill.

Fire entreprenører ga pris på ombygging av fergeleiene i Langevåg og Buavåg i Sunnhordland. Ombyggingen innebærer blant annet at båsene gjøres klar for fergekaibruer på 7 x 15 meter.

Det laveste anbudet ble gitt av AF Gruppen (13,906 mill.). Nest lavest ligger Skanska (15,383 mill.).

T. Stangeland Maskin har gitt det laveste av 7 anbud på utbedring av riksveg 507 i Klepp kommune på Jæren. Oppdraget omfatter blant annet anlegg av 1,4 km gang/sykkelveg langs riksvegen.

15,156 millioner kroner er det laveste anbudet på. Risa fra Nærbø ligger nærmest med 15,947 millioner.

Kilde: Våre veger

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!