- Avtalen betyr svært mye for Mesta Verksted as, sier administrerende direktør Svein K. Huse.

- Cramo har stått øverst på vår ønskeliste over landsdekkende store kunder. Mesta Verksted går nå over i en ny fase i virksomheten, og kan begynne å produsere servicetjenester for alvor, sier Huse.

- Testperioden i 1. kvartal 2009 fungerte meget god for begge parter, sier produktsjef Lars Nyløkken i Cramo AS. - Vi ser derfor frem til å implementere avtalen over hele landet, hvor Cramos krav og verdier når det gjelder kvalitet og miljø blir presentert i avdelingsmøter, sier Nyløkken.

Mesta Verksted kan utføre årskontroller og sakkyndig virksomhet når det gjelder anleggsmaskiner og lift. Selskapet er nå i full gang med å kartlegge sin interne kompetanse vedrørende service på lift, og fyller de nødvendige hull fortløpende.

Mesta Verksted omsatte i 2008 for ca 200 millioner kroner, hvorav Mesta Drift og Mesta Entreprenør stod for 90 % av omsetningen.

- Vi har vekstambisjoner, og har serviceapparat, kapasitet og kompetanse på plass for å bygge videre, sier Svein K. Huse.

Mesta Verksted har 16 verkstedflater over hele landet, i tillegg til 26 mobile enheter som kan rykke ut på kort varsel.

- Avtalen styrker vår leveringsdyktighet, og vi får en raskere servicegrad ut mot våre kunder, sier produktsjef Lars Nyløkken.

Finn Løkken, administrerende direktør i Cramo, sier avtalen er strategisk viktig for selskapet.

- Mesta konsernet er en stor og solid aktør i markedet, og det betyr mye at Mesta Verksted er landets eneste merkeuavhengige leverandør av servicetjenester på tyngre anleggsutstyr.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!