- Deltagelse på en fagmesse som Intermat krever store ressurser, både i form av penger og folk. På grunn av urolighetene og usikkerheten på anleggsmarkedet vil det komme færre besøkende, særlig internasjonale, til Intermat, skriver Atlas Copco i en pressemelding.

Atlas Copco mener at de vil få mer nytte av pengene de sparer på deltagelse på Intermat på andre og mer målrettede aktiviteter.

- Gjennom å fokusere på mer kunderettede aktiviteter vil vi samarbeide mer effektivt med våre kunder og vi vil bli i bedre stand til å svare på de direkte behovene i markedet, heter det videre i pressemeldingen.

Beslutningen omfatter både merkenavnene Atlas Copco og Dynapac.

Atlas Copco er en betydelig aktør i det internasjonale anleggsmarkedet med en omsetning i 2007 på 63 milliarder SEK. I 2007 hadde selskapet 33.000 ansatte over hele verden, men meldte like før jul at det kutter arbeidsstokken med 370 bare i Sverige.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!