I hvertfall i følge det tyske regnestykket hvor man har sett på investeringskostnaden og driftskostnadene på maskinene over 6000 timer. Sammenlignet med diesel-versjonen får den 41 prosent lavere driftskostnader.

Det er mulig at regnestykket blir noe bedre i elektrisk favør i Norge på grunn av våre prisnivåer.

Sterk som en maur

Med en motor på 6,5 kiloWatt for fremdrift (4x4) og en motor på 9 kiloWatt for løftefunksjon, blir maskinen sterkere enn dieselversjonen.

Video

Som på elbiler er det direkte overføring og så og si null effekttap. Det er batteriets levetid og ladetidsbruk som er begrensende faktorer.

Batteriet er garantert for 1200 ladinger.

 

 

Batteriet skal tåle 1200 ladinger (garantert). Å lade fra 20 til 100 prosent tar fra 6 til 8 timer.

Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!