Disse selskapene har felles eierinteresser og går dermed sammen om innkjøp av lastebiler og servicetjenester.

Tilsammen har de omkring 350 lastebiler, hvorav 80 med kran. Når man ser at det årlige innkjøpsvolumet ligger på 60-70 biler til en sammenlagt verdi på 100-130 millioner kroner i tillegg til kjøp av servicetjenester sier det seg selv at det er lønnsomt med sammenlagt storhandel.

- Det har hele tiden vært meningen å skrive rammeavtale med to leverandører, forteller internproduksjonssjef i Stangeland Maskin, Arild Netland.

Allerede i november signerte de avtale med Scania der Olav Stangeland undertegnet på vegne av selskapene.

Les også: Storavtale med Scania

Volvo på menyen

Torsdag sto altså Volvo på menyen. Vi er veldig fornøyd med at den 3-årige rammeavtalen med Volvo Norge AS og Strømberg Gruppen kunne underskrives torsdag 22. januar.

Strømberg Gruppen, som er eier av Volvo-forhandlerne på sør- og vestlandet, vil håndtere avtalen i tett samarbeid med Volvo Norge AS.

I våre rammeavtaler stilles det også krav til oss selv, i alle tre selskapene, at vi samarbeider godt og klarer å opptre ryddig og ordentlig i forhold til leverandøren, forteller Netland.

Dette er også viktig for oss, vi skal være best i våre bransjer, da får vi også knyttet til oss de beste leverandørene, avslutter han.

 

Fokusområdene i avtalen er:

  • Ståtid
  • Drivstoff forbruk og miljø
  • Kostnadsreduserende tiltak
  • Oppfølging av sjåførene
Les hele saken

Svein-Ove Arnesenredaktør tungt.no

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep, og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!