Spilltest: Strangehold

Kortvarig skyteglede

Hva gjør en politibetjent når en av kollegene hans plutselig blir skutt og drept? Venter han på ordre fra sjefen før han går til aksjon? Nei, han tar saken i egne hender og skyter og skyter og skyter og skyter og?

Publisert Oppdatert

Kort sagt:

+ Mye skyting

+ Noen tøffe effekter

+ God lyd

- Ligner for mye på andre skytespill

- Kjedelig handling og få overraskelser gjør spillet ensformig

Slik begynner altså Stranglehold. Spillet er basert på den velkjente actionfilmen Hard Boiled av John Woo, og du spiller den ekstremt tøffe inspektør Tequila, spilt av den glatte, men tøffe, Chow Yun-Fat.

Og rett skal være rett - det er mye action også i dette tredjepersons skytespillet. Her får du plaffe ned flere titalls kjeltringer i minuttet, væpnet til tennene med tunge automatvåpen, pumpehagler (med ekstrem rekkevidde), gullpistoler og granater, for å nevne noen. Du kan også skyte i stykker trekasser, fruktkurver, skilt og risposer, og sjelden har vi sett så ødeleggbare omgivelser i et spill. Stranglehold varter også opp med enkelte andre tøffe effekter, som at du kan skli på gelendre, hoppe gjennom vinduer i sakte fart eller følge kula i det den treffer fienden.

Det får oss imidlertid inn på svakhetene ved spillet. De fleste av disse effektene har vi sett før, blant annet i det film noir-pregede spillet Max Payne. Stranglehold når imidlertid ikke opp til mange av spillene de etteraper, verken når det gjelder stemningen, ansiktsuttrykk eller overraskende vendinger i handlingen. Riktignok er lyden i spillet til svært god inni mellom, men det hele blir likevel for forutsigbart, gjentagende og kjedelig.

Når spillet er over etter bare seks - syv timer sitter jeg igjen med at dette ikke helt har vært verd pengene.

Spill:

Stranglehold

Plattform:

Xbox 360, PC og PS3

Type:

Action

Online-tilkobling:

Ja

Spesifikasjoner

Produsent
Pris

Konklusjon

Vår karakter

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag