Annonse

Fuel=

STORT: Du har nok areal å botre deg på i Fuel. Området strekker seg over store deler av Nord-Amerika. © FOTO: Skjermbilde fra spillet

Systemkrav

Xbox 360, PlayStation 3 og PC (detaljer under)


Windows XP/Vista

AMD Athlon64 X2 3800+ eller Intel Pentium D 3.0GHz

NVIDIA GeForce 7800 Series 256 MB eller ATI Radeon X1800 Series 256 MB

1 GB minne


Spilltittel: Fuel

Utvikler: Asobo

Utgiver: Codemasters

Fuel er et bilspill noe utenom det vanlige. I stedet for å gi oss den ene banen etter den andre, der du konkurrerer om å ta den gjeveste medaljen, blir vi i stedet kastet ut i en helt enorm sandkasse.

Spillet er et sammensurium av forskjellige områder i Nord-Amerika, og den totale størrelsen på kartet er hele 14000 kvadratkilometer.

Les og også: Spilltest: Ninja Blade

Helt fra starten kan du kjøre akkurat dit du vil, og om alt du vil gjøre er å kjøre som en villmann gjennom urørt natur, står du helt fritt til å gjøre akkurat det.

Om dette ikke er nok byr Fuel på en god kampanjemodus.

Det massive kartet er delt inn i soner, og hver sone inneholder forskjellige løp og utfordringer.

Ved å delta i løp, vil du kunne låse opp løpene i en ny sone, og slik får du etter hvert tilgang på flere og flere ting å bryne deg på.

Når du vinner et løp tjener du drivstoff, som er spillets økonomi.

Les også: Test sikkerheten på ditt passord

Med denne kan du kjøpe biler, motorsykler og monstertrucks, som du kan dekorere med de fargene du vil.

Der spillet feiler er gjennom en del av løpene.

De varierer stort mellom å være knall underholdning, til å ende opp som frustrerende prøvelser.

Om utviklerne hadde lagt inn litt mer arbeid i denne biten, kunne Fuel raskt ha blitt en klassiker.

Les også: Alle våre spilltester

Fuel=

DRIFTSTOFF: Belønningen for å vinne et løp er mer drivstoff. © FOTO: Skjermbilde fra spillet

Fuel=

VARIERT: Fuel varierer fra å være kjempebra i perioder, til under middels i andre deler av spillet. © FOTO: Skjermbilde fra spillet

Spesifikasjoner

Produsent
Pris

Vår karakter

Hallvard Lunde, redaktør

Vi setter stor pris på kommentarer og inspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!