Kåre-Jan "Heli-Johansen" jobbet som helikopterpilot med oppdrag i jungelen på Papua Ny-Guinea og på Svalbard, inntil en bilulykke satt en stopper for pilotjobben.

Kåre-Jan "Heli-Johansen" - Se bildene her

Piloten visste råd. Med bakgrunn som mekaniker tok han jobben med å restaurere helikoptre han kjøper rimelig. Ved å registrere det som "experimental", får han bruke helikoptrene, så lenge han flyr dem selv.

Vi Menn ble med på tur. Se videoen her:

- Tanken fra Luftfartstilsynet er vel at så lenge jeg selv må fly det, så er det god nok garanti for at jeg ikke slurver med vedlikeholdet, forteller Johansen.

- Jeg var nylig i Romania og kjøpte fem av Ceausescus utrangerte angrepshelikoptre. Har også kjøpt fire jagerfly, foruten en ladning til med helikoptre. Du er nødt til å kjøpe dobbelt så mange helikoptre som du skal ha i flygbar stand, og kannibalisere det ene for deler, forklarer Johansen.

Les mer i Vi Menn som er i salg nå!

Les hele saken

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!