Nettjuvelér satser på menn

Tesori.no er en nystartet juvelér som kun finnes på Internett. Gründerne mener menn er forsømt når det gjelder markedsføring av diamantsmykker.

PÅ NETT: Terje Gaupseth satser på å selge diamanter på nett. Menn er målgruppen.
PÅ NETT: Terje Gaupseth satser på å selge diamanter på nett. Menn er målgruppen.
Sist oppdatert
NETT-DIAMANT: Kostbare diamantringer som denne er bare et klikk unna.
NETT-DIAMANT: Kostbare diamantringer som denne er bare et klikk unna.

- Nesten all annonsering av diamantsmykker er rettet mot kvinnen, sier Terje Gaupseth i Tesori.no.

- Riktignok er kvinnen den endelige mottaker av smykkene, og det er ofte hun som presser på for å få sin kjære til å kjøpe diamanter. Men det er vanligvis mannen som faktisk drar kredittkortet, fortsetter Gaupseth.

Diamantvegring?

Tesori.no fokuserer på menn.

- Vi glemmer ikke kvinnene, som jo både er pådriver for kjøp og den som skal bruke smykket til syvende og sist, sier Gaupseth, men understreker:

- Jeg har snakket med mange menn som vegrer seg for å besøke en smykkeforretning. For de fleste menn er det å kjøpe diamantsmykker like lystbetont som det er for en kvinne å handle bremseklosser på Biltema.

Uforløst potensial

Med nesten 20 års erfaring fra smykkebransjen, tror Gaupseth at han vet hva som skal til for å selge diamanter på Internett:

- Tillit og omdømme er grunnpilarer for enhver aktør som ønsker å selge kostbare varer. Dette gjelder i særlig grad når man ikke har en fysisk butikk. I tillegg må vi fokusere på pris og presentasjonen av smykkene på nettstedet, sier Gaupseth, og fortsetter - Menn er prisbeviste og skal de først investere i diamanter til sin kjære, vil de være sikker på at de har gjort et godt kjøp. På nettet kan de raskt og effektivt sjekke priser og finne en "g od deal", uten å måtte bruke tid og energi på å besøke en butikk.

Denne saken ble første gang publisert 29/10 2008, og sist oppdatert 05/05 2017.

Les også