Vi Menn har de to siste årene sponset Petter Northug. Sponsoratet har gitt Vi Menn tilgang til å bruke Northug i markedsføringen av bladet. I 2011 vant Vi Menn SPOT-prisen for "Årets kampanje", samt ULTIMAT-prisen. Vi Menn fortsetter samarbeidet med Petter Northug i 2012 og nå er Vi Menn klar med nytt markedsmateriell.

- Tidligere har vi brukt Petter Northug og Odd-Bjørn Hjelmeset for å understreke Vi Menn sin payoff; "La menn være menn", hvor Petter har vært den maskuline og Odd-Bjørn motsatsen. I år ønsket vi en fornyelse og har valgt å bruke Marcus Hellner sammen med Petter Northug i en ny setting, hvor fortsatt Vi Menn sin payoff står i fokus, forteller Stian Bjerke, produktsjef i Egmont Hjemmet Mortensen.

Det er TRY som står bak idé og produksjon av print-annonsene. Radiospottene er laget av produksjonsselskapet "Både Og". Bilder er tatt av Bjørn Inge Karlsen fra Egmont. Radiokampanjen skal gå på P4 og Radio Norge og annonsene kjøres primært i Egmont Hjemmet Mortensen sine egne bladtitler.

- Alltid moro å jobbe med breiale utøvere og kunder som Petter Northug og Vi Menn, og så er det jo fortsatt litt moro med kniving mellom svensker og nordmenn uttaler Lars Mitlid i TRY.

Petter Northug har også bidratt til det nye materiellet. En av radiospottene var hans idé og han skrev også manus til denne spotten.

- Ja, Petter har også bidratt. Han hadde en idé som var så bra at vi måtte ta den med som en av seks spotter. Ellers er vi er svært fornøyde med jobben TRY har gjort. De har forstått våre utfordringer og den retningen vi ønsket med nytt materiell, sier Stian Bjerke.

I følge en undersøkelse, gjennomført av MMI, på oppdrag for Vi Menn, har nær halvparten av alle norske menn fått med seg at mannebladet sponser Northug. Blant menn under 40 år er kjennskapen hele 60 %.

- Sponsoratet har gitt Vi Menn økt synlighet og kjennskap. I de to årene vi har samarbeidet med Petter Northug har vi fått mye oppmerksomhet og også fått tilbakemelding på at bladet har fått et mer riktig image. Også flere annonsører har fått øynene opp for bladet som en viktig kanal for å nå menn. Vi håper at nytt materiell også i år blir godt mottatt, avslutter Lars Tore Lien, markedssjef i Egmont Hjemmet Mortensen.

Les hele saken

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!