- Vi har sett oss grundig lei på måten Ryanair agerer på i markedet. Som aktør må vi forholde oss til mer eller mindre gjennomtenkte utspill i media. Ryanair tar seg aldri bryet med å kommunisere med oss direkte, sier administrerende direktør Jon Even Sørlie i Gotogate. Han er lei av det han omtaler som amatørmessig behandling fra flyselskapets side.

Ryanair gikk for kort tid siden ut og kommuniserte at selskapets billetter kjøpt gjennom reiseselskaper var ugyldige.

- Vi opplever at de fleste ser på vår tilstedeværelse som en styrke, fordi vi enkelt gir kundene mulighet til å sammenlikne ulike reisealternativer og alle selskaper har styrker på enkelte områder, sier Sørlie, som avslutter Ryanair-salget med umiddelbar virkning.

- Få av våre kunder ønsker seg kombinasjonen av få avganger, trange fly og lav servicegrad, så andelen Ryanair-passasjerer er mindre enn en prosent hos Gotogate. Sannsynligvis vil disse kundene finne tilbud fra andre flyselskap like interessante, sier han.

Les hele saken

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!