"Crash the Super Bowl"-konkurranse

Vil du bli dollarmillionær?

Er du hypp på å putte en million dollar i bukselomma, og samtidig sikre deg drømmejobben i Universal Pictures Hollywood? En pose tortillachips kan endre livet livet ditt for alltid...

Sist oppdatert

PepsiCos Doritos inviterer nå fans i Norge og hele verden til å lage en TV-reklame for Doritos tortillachips. Det skal plukkes ut ti finalister i første omgang. Av disse vil det kåres to vinnerreklamer som skal vises for et globalt TV-publikum. Den ene velges gjennom en åpen avstemning på Doritos hjemmeside - den andre velges av selskapet selv. Skaperen av finalefilmen med flest stemmer vinner førstepremien på én million amerikanske dollar og får i tillegg en unik mulighet til å jobbe ett år ved Universal Pictures i Hollywood, filmselskapet som i over hundre år har skapt klassikere som E.T., Haisommer og Jurassic Park. Detaljerte kvalifikasjonskrav og offisielle regler finner du på www.doritos.com. Bidrag til konkurransen kan sendes inn til og med søndag 9. november.

Gjennom konkurransen "Crash the Super Bowl", har Doritos årlig siden 2007 invitert forbrukerne til å lage en 30-sekunders reklame som illustrerer deres kjærlighet til produktet, og samtidig gitt dem sjansen til å se sitt eget arbeid under Super Bowl- sendingen. Den årlige finalen i National Football League trekker vanligvis over 100 millioner seere bare i USA. Dette er andre gang i konkurransens historie at filmskapere fra hele verden inviteres til å delta. Vinnerreklamene vil muligens også sendes i hver skapers respektive hjemland etter Super Bowl.

Du kan se tidligere vinnere og finalister her

Hver av de ti finalistene vinner en invitasjon til Arizona for å delta på Super Bowl, søndag 1. februar 2015. De får se kampen fra en privat suite, der de og får vite hvilke reklamefilmer som skal vises for hele verden. De åtte finalistene som ikke får sine reklamefilmer vist under sendingen, vinner alle 25 000 dollar hver. Den store vinneren som står igjen etter at seerne har sagt sitt får altså, i tillegg til milliongevinsten, muligheten i Universal Pictures, der han eller hun vil arbeide direkte med forfattere, regissører og produsenter - og dermed få ekte erfaring fra underholdningsindustrien i hjertet av Hollywood. Gjennom arbeidet vil årets vinner oppleve hvordan det indre arbeidet i dette store filmstudioet fungerer. Vedkommende vil få sjansen til å bruke sitt kreative talent på en rekke prosjekter, deriblant Pitch Perfect 2. Vinneren vil samarbeide med noen av de mest talentfulle folkene i Hollywood, blant annet Elizabeth Banks, som gjør sin regidebut på Pitch Perfect 2. Banks har vært med i kritikerroste filmer som The Hunger Games og Spider-Man. Hun skal også sitte i juryen som plukker ut finalistene.

- Dette er en utrolig spennende konkurranse fordi den gir aspirerende filmskapere over hele verden en mulighet til å komme seg inn i underholdningsindustrien. For årets vinner vil det by seg muligheter som kan snu hans eller hennes liv fullstendig på hodet, sier Banks.

Så da er det bare å finne frem kamera og kreativitet. Kanskje blir nettopp du vinneren som kan klistre på deg dollargliset hele veien til både Super Bowl og Hollywood - på første klasse selvsagt. Som seg hør og bør en dollarmillionær...

Denne saken ble første gang publisert 18/09 2014, og sist oppdatert 01/05 2017.

Les også