Kari Traa promoterer egen kleskolleksjon i «Skal vi danse»

Tjener på hvert dansetrinn

Når «Skal vi danse»-kjendis Kari Traa filmes i dansestudioet, har hun utelukkende på seg klær fra sin egen kleskolleksjon.

LURING: Kari Traa vet å flagge sitt eget varemerke.
LURING: Kari Traa vet å flagge sitt eget varemerke. Foto: Foto: Morten Bendiksen
Sist oppdatert
10. september
10. september Foto: Foto: Skjermdump TV2
1. oktober
1. oktober Foto: Foto: Skjermdump TV 2
15. oktober
15. oktober Foto: Foto: Skjermdump TV 2

I hvert eneste TV-innslag utenfor parketten er «Skal vi danse»-kjendis Kari Traa (37) iført klær hentet fra hennes eget sortiment, nemlig sportsmerket Kari Traa. Det gir vossejenta ekstremt god og massiv PR.

TV 2 bestemmer

- Kari Traa tjener penger på hvert dansetrinn hun tar. Eksponeringen av, ikke bare Kari, men Kari Traas kolleksjon, når frem til de tusen hjem i beste sendetid, sier Aina Kristensen, rådgiver og kreativt ansvarlig i firmaet PR-Operatørene.

Når «Skal vi danse»-kjendisene viser seg på parketten på TV 2, er det kostymeansvarlig for TV-produksjonen som til en hver tid bestemmer hva de skal ha på seg.

Men når de filmes i dansestudioet, i treningssituasjoner, er det opp til den enkelte hva de velger å iføre seg.

Pressekontakt i TV 2, Unn-Grethe Berge forteller til Her og Nå at «Skal vi danse»-deltakerne ikke får tilgang til gratis treningstøy, og derfor må bruke private klær under treningen.

Bra for merket

Rammen rundt presentasjonen kunne heller ikke vært bedre.

- Hun får presentert klærne i en relevant sammenheng: først og fremst i treningsstudioet, men sågar også i skibakken, legger PR-eksperten til.

Selv synes Kari det er stas at hennes sportsmerke får plass i beste sendetid.

Les også: Skjenket full av bestefar

- Det er bra for merket at vi blir lagt merke til, selv om det ikke er det som er tanken bak. Men alt som blir vist på TV, er jo bra, forteller Kari til Her og Nå.

Sommerfugler under juletreet

Her og Nå har gått igjennom samtlige innslag fra premiere-sendingen i begynnelsen av september, og frem til nå. Uten unntak har Kari på seg klær med den karakteristiske sommerfugl-logoen.

- Flere mindre etablerte kjendiser har brukt «Skal vi danse» til personlig merkevarebygging med stor suksess. Traa er i den sammenheng mer etablert enn flere av forgjengerne, men har til gjengjeld klær å selge, sier PR-ekspert Aina Kristensen.

- Hun får bare henge med i rumbaen til siste slutt, så blir det myke pakker med sommerfugl-logo på under juletrærne i år, tror hun.

Kari avviser ikke den tanken.

- Det kan hende. Jeg håper det. Vi får jo bare utvide hvis det går så bra. Alt fokus er bra opp mot julesesongen, sier Kari.

FLOTTE KOSTYMER: På parketten er det «Skal vi danse» som bestemmer hva deltagerne skal ha på seg.
FLOTTE KOSTYMER: På parketten er det «Skal vi danse» som bestemmer hva deltagerne skal ha på seg. Foto: Foto: Morten Bendiksen

Denne saken ble første gang publisert 01/11 2011, og sist oppdatert 06/05 2017.

Les også