TV 2s eviglange såpeserie, «Hotel Cæsar» feirer ti års jubileum på skjermen med milliarden i reklameinntekter.

Siden starten har Nordens mest lengstlevende såpeserie håvet inn godt og vel én milliard reklamekroner, skriver VG.

- Jeg tror årsaken til suksessen ligger i at vi har tatt såpesjangeren på ramme alvor. Det må man når man lager denne typen hverdagsdrama, sier kreativ produsent Tom Sterri til VG.

TV 2 har kjøpt ytterligere tre års produksjon av serien og Tom Sterri tror ikke det stopper der.

- Nei, det skulle ikke forundre meg om det går ti år til, sier Sterri til VG.

TV 2 deler inntektene fra den lukrative såpeserien med produsenten, Metronome Spartacus.

Artikkelen er levert av Kampanje.

Les hele saken

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!