Full stopp for showet «All of Mia»

Får Mia som fortjent?

Mia Gundersen tas av plakaten etter bare én forestilling. Har hun seg selv å takke? Si din mening nederst på siden.

AVKLEDD: All of Mia, som skulle blitt høstens store forstilling, solgte bare 54 billetter før den ble tatt av plakaten.
AVKLEDD: All of Mia, som skulle blitt høstens store forstilling, solgte bare 54 billetter før den ble tatt av plakaten. Foto: Foto: Jørgen Werner
Sist oppdatert
MAGEPLASK: PR-rådgiver Hans Geelmuyden mener Mia Gundersen har mislyktes med kommunikasjonen.
MAGEPLASK: PR-rådgiver Hans Geelmuyden mener Mia Gundersen har mislyktes med kommunikasjonen. Foto: Foto: Scanpix
UNIKT: Har aldri opplev noe slikt, sier revy-nestor Jørg-Fr. Ellertsen.
UNIKT: Har aldri opplev noe slikt, sier revy-nestor Jørg-Fr. Ellertsen. Foto: Foto: Scanpix

«All of Mia» skulle bli det aller største trekkplastret på Chat Noir i Oslo. Billettsalget har imidlertid gått mer enn tregt. Bare 54 billetter er solgt så langt, skriver VG tirsdag.

- Mia synes det er fryktelig leit for alle involverte. Hun synes det er synd at hun ikke får delt showet med sitt publikum, og vet at mange ville hatt glede av forstillingen, sier daglig leder i managerselskapet Unit, Jan Erik Haglund, til avisen.

Mangler kapital

Planen var at showet skulle gå flere ganger i uken fram til 13. desember. Publikums interesse var heller lunken til å begynne med. Og da ikke engang kjendispremieren sist torsdag greide å lokke billettkjøperne, besluttet produsentene å ta storsatsingen til fem millioner kroner av plakaten.

Haglund tror at grunnen til den sviktende oppslutningen ligger i at et slikt show må innarbeides over tid.

- Dessverre har ikke produsentene kapital til å holde «Jeg er Mia» gående, siden forhåndssalget har gått så trått.

Varierende anmeldelser

Regissør for «All of Mia», Ivar Tindberg, sier til VG at det er meget alvorlig at forestillingen blir tatt av før publikum i det hele tatt får sett den.

- Showet fikk varierende anmeldelser, men det er mange eksempler på at forestillinger kan klare seg utmerket godt likevel, sier han.

- Sjofel Mia

PR-rådgiver Hans Geelmuyden tror Mias flopp er et godt eksempel på at all PR ikke er god PR. Han sikter blant annet til all oppmerksomheten rundt biografien «Jeg er Mia» i september i år.

- Mye av det som er blitt formidlet om Mia er blitt litt for mye for de fleste. Hun mageplasker med kommunikasjonen sin, sier Geelmuyden.

- Boklanseringen og grepet med Kjell Inge Røkke fikk henne dessuten til å fremstå som sjofel, og da får folk verken lyst til å kjøpe showbilletter eller bok, mener han.

- Aldri opplevd før

Bransjeveteraner sier til VG at de ikke kjenner til at noe slikt har skjedd tidligere.

- Jeg har i alle fall ikke opplevd det med noen av mine forestillinger, sier norsk revys grand old man, Jørg-Fr. Ellertsen.

Denne saken ble første gang publisert 07/10 2008, og sist oppdatert 02/05 2017.

Les også